Prima excursie fără părinți

A trecut și băiatul meu prin experiența numită prima excursie fără părinți. Și am trecut și noi ca și părinți prin acest moment.

Și nu a fost atât de greu… dar nici ușor nu a fost.

Băiatul meu de 8 ani, a mers împreună cu colegii de clasă și doamnă învățătoare, într-o excursie de două zile. Da, a fost plecat doar două zile și nu ar trebui să fi fost atât de agitată. Dar a fost pentru prima dată când a dormit fără noi prin preajmă.

Trece timpul atât de repede… Prea repede! Mai ieri îmi băteam capul cu diversificarea și cu pamperși… Acum pleacă fără mine în excursie!

Dar hai să le scriu pe rând, că se adună toate trăirile și emoțiile, și nu mai iese nimic!

carti sub 10 lei

Pregătirea de excursie

Doamna învățătoare ne-a comunicat la începutul anului școlar, că ar dori să facă o excursie cu copiii și să o anunțăm dacă sunt doritori.

Traseul s-a dovedit a fi unul tare frumos:

• Țebea – Gorunul lui Horea
  • Brad- Muzeul Aurului
  • Hunedoara- Castelul Corvinilor
  • Rezervația de zimbri
  • Orăștie- Arsenal Park
  • Alba Iulia- Cetatea Alba Carolina

Așa că, eu am avut timp să mă obișnuiesc cu ideea că va merge în excursie băiatul. Mai ales că el și-a exprimat această intenție. Doamna învățătoare mai organizase excursii pe mai multe zile cu clasa, dar băiatul nu a dorit să meargă. Și eu nu am insistat.

Și, în apropierea momentului excursiei, am primit instructajul. Un mic ghid pentru a ne ajuta să pregătim copilul și cu informații legate de traseu, cazare, servirea meselor.

Cel mai important punct din ghid- FĂRĂ telefoane sau gadgeturi.

Reușita acestor tip de activități se datorează în mare parte cadrului didactic. Care știe să se organizeze și care știe ce și cum să prezinte părinților.

Înainte de excursie

Aveam emoții.  Emoții mari și multe griji. Dar încercam să le temperez.

Uneori îl mai întrebam pe băiat dacă nu are și el emoții. De fiecare dată zicând că nu are de ce să aibă emoții. Până am zis că dacă mai îl întreb de multe ori, sigur își va face emoții și atunci m-am scos.

cartile-care-boicoteaza-ignoranta-slider_mare2

L-am pregătit cât am putut eu de bine.

Mai ales pe partea de socializare. Să fie atent la doamna învățătoare, să nu se îndepărteze de grup, să nu vorbească sau să urmeze persoane străine, să aibă grijă ceea ce mănâncă, să zică dacă îl deranjează ceva…

Știi, s-a instalat paranoia mamicilor moderneÎmi făceam fel și fel de scenarii. Și nu mă ajutau nici unele să mă liniștesc!

Ziua plecării

Era atât de entuziasmat copilul că pleacă în prima excursie fără părinți, că s-a trezit dimineața la 5,30. De parcă abia aștepta să plece de acasă sau că nu știu ce i-am fi făcut noi. Și era și agitat. Cred că atunci l-au cuprins emoțiile și pe el. Dar am făcut toți față cu brio acestor trăiri.

I-am pregătit micul dejun. I-am prezentat încă o dată planul excursie, i-am adus aminte de reguli și sugestii, i-am dat banii de cheltuială ( 35 de lei) și am plecat la punctul de întâlnire.

Cred că pe drum l-am pupat și l-am strâns în brațe cât pentru o săptămână.

Plecarea era programată pentru ora 7.

oferte pentru copiii

Un grup de copii entuziasmați de excursie în preajma unui grup de părinți cu stări amestecate.

Aceasta era priveliștea și starea în acea dimineață, în punctul de plecare. A fost greu până a urcat în autocar. Apoi nu mai aveam ce schimba. Ne încurajam unii pe alții că va fi bine. Că se vor distra, că trec repede două zile….

Emoții de părinte

Parcă s-a tăiat a doua oară ”cordonul ombilical”.

Prima dată a fost atunci când s-a născut și a venit în această lume. Acum, a fost ca și cum l-aș fi trimis să se descurce singur în lume. Da, se poate să exagerez. Dar simt că așa începe.

Apoi nu am avut timp nici să realizez că a plecat băiatul în excursie. Și că am doar un copil prin preajmă. Având o  domnișoară ce mi-a ocupat toată atenția și un mic șantier în desfășurare- așa s-a ajuns la astatimpul a trecut altfel.

Verificam mereu telefonul și activitatea de pe grupul clasei. Fiindcă dna învățătoarea ne ținea la curent și posta pe grupul clasei, poze și actualizări ale locației.

Uite câteva poze primite: – acestea sunt fără copii, nu-i pun pe blog 😛

atractii turistice pentru elevi

Așteptări versus realitate

Ai crede că am dat fuga la shopping. Dar, în realitate, s-au dus bani și pe plătirea excursiei, dar aveam și șantierul în casă.

Ai crede că m-am relaxat. Dar, în realitate, grijile s-au dublat.

Ai crede că celălalt copil a fost mai liniștit. În realitate, a fost neașteptat de afectată fetița de lipsa fratelui. Mereu mă întreba dacă acum este pe drum spre casă autocarul.

Ai crede că și-a cheltuit toți banii de cheltuială în excursie, la prima oprire. În realitate, și-a cumpărat de la mai multe obiective vizitate, câte un suvenir.

Ai crede că face foamea în excursie. În realitate, dacă îi este foame, mănâncă ceea ce primește.

Ai crede că a petrecut toată noaptea treaz sau făcând pozne. În realitate, din cauza traseului și a activităților desfășurate, a adormit când s-a stins lumina.

Ai crede că nu se va descurca fără tine. În realitate, l-ai pregătit bine pentru când va fi cazul să îți arate că poate.

Prima excursie fără părinți, prin ochii lui

S-a bucurat când a ajuns acasă. A venit destul de târziu autocarul, a doua zi. Dar, a venit plin cu copii fericiți!

Băiatul meu a ajuns acasă, a mâncat, și-a desfăcut bagajul, a prezentat ceea ce a cumpărat (a venit cu rest de bani acasă), duș, schimbat de haine, somn.

Abia a doua zi am reușit să aflu detalii de la el. Nu multe, căci nu mai le ține minte pe toate. Dar, i-a plăcut!

Concluzia

Prima excursie fără părinți a fost una reușită!

Tu mai ții minte cum a fost prima excursie fără părinți?

43 Comments on “Prima excursie fără părinți”

1. Fain descris si detaliat. Prima mea excursie in afara tarii a fost in clasa a 9-a la Putna.
    Imi imaginez grija parintilor, mai ales ca pe atunci nu existau atatea surse de telecomunicatie ca acum, nu au aflat detalii decat dupa intoarcerea noastra(3 zile a fost) acasa.
    Tin minte si acum ca era inceput de primavara iar la Putna era iarna in toata regula. O poveste.
    Cand a plecat copilul meu in cantonament cu colegii de dans, am stat linistita. Stiam ca o sa se simta bine din experienta pe care o traisem si eu cu ani in urma. Ma gandeam asa pentru mine..ea a plecat la 8 ani si eu la 16 :))

1. Foarte frumos! Încă nu am ajuns în afara țării, decât în câteva vizite scurte de cumpărături în Ungaria 🙂 Dar ccopiii nu au fost niciodată.

Încetul cu încetul ne facem curaj, pe când va fi nevoie să ne obișnuim cu ei plecați pe mai mult timp 😉

1. Daaa, acesta este un aspect ce pe mine m-a cucerit. Nici la scoala nu le permite copiilor sa mearga cu telefoane la ore. Si au inteles si parintii ca este spre binele copilului 🙂

2. ACEST ARTICOL IMI ADUCE AMINTE DE PRIMA MEA EXCURSIE ,FARA PARINTI,IN CLASA A IV-A,ATUNCI CAND AM MERS PENTRU PRIMA DATA IN BUCURESTI SI AM MERS LA CIRC.

3. Prefer sa nu-mi amintesc pentru ca autocarul a derapat si a intrat in sant.Copii dar si insotitorii s-au speriat dar in afara de cateva vanatai nu au patit nimic grav.

4. Inca nu am trait aceasta experienta, nici nu vreau sa ma gandesc cat de panicata o sa fiu cand o sa mearga si piticul meu in prima excursie.sper sa imi pastrez capul pe umeri si sa nu ma panichez la model extrem

5. Foarte frumos articol,mi-a adus aminte de prima excursie a copilului meu,a mea(ca,copil),adevarat,atat ca parinte cat si ca,copil aceleasi emotii,trairi,amintiri frumoase,multumesc.

6. Da ,imi amintesc desi au trecut foarte multi ani .Pe vremea aceea nu existau telefoane mobile asa incat am stat 2 saptamani fara sa stiu nimic de acasa si nici ai mei nimic de mine.Stiu doar ca primele 3 zile au fost groaznice si am plans ca nu mai stia nimeni ce sa-mi mai faca .Eram rasfata de mama si bunica si era prima data cand eram fara ele
    si trebuia sa respect niste reguli .

1. Of si vai! Nici nu stiu daca as avea curaj sa il trimit atata timp de langa mine. Pe niciunul din copii… Au fost alte timpuri. Acum este mai greu sa faci fata unor astfel de provocari!

7. Citind acest articol mi-am adus aminte de prima mea vacanta fara parinti 🙂 Imi aduc aminte cum ma sunau parintii non-stop sa vada cum sunt , erau foarte ingrijorati , imi dau seama ca nu e ceva usor .

8. Foarte frumos articolul dar e foarte greu fiindcă și fetița mea a plecat pentru prima dată singura in excursie cu școala și am mari emoții.Abia aștept seara sa vorbim și să îmi povestească

9. Citind acest articol mi am adus de prima mea excursie fara părinti,acum ma gandesc cum va fi prima excursie a feței fara noi

Părerea ta contează pentru mine!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.